Sonntag, 27. Dezember 2009

Pullunder oder Seelenwärmerchen

Nachdem ich inzwischen den schönen Schal (Bactus) mit Spitze, samt den Pulswärmern noch dreimal gestrickt habe, wurde dieses nette, warme Teil auch noch fertig, allerdings erst am 25. Dezember. Naja, kann passieren, wenn man erst eine Woche vorher diese Idee bekommt. Inzwischen trägt ihn eine meiner Enkelinnen.

Efter jeg har strikket sjalet (Bactus) med blonderne samt pulswarmerne 3 gange, begyndte jeg sidste uge paa denne lille sjaelevarmer i mohairgarn. Den blev foerst faerdig den 25. dec. Det kan jo ske naar man begynder saa knapt foer juleaften. Imellemtiden har den fundet til et af mine boerneboern. Den var i Hendes-Verden i november.


Eigentlich ganz einfach, aber
Den er enkelt at strikke, men

diese Zöpfchen oben am Halsausschnitt halten es in Form.
disse smaa fletninger i halsudringningen holder den godt i facon.

1 Kommentar:

Anne-Mettes Oaser hat gesagt…

En sød og fin lille sag til at holde varmen i.
Amalie, jeg håber også, at jeg kommer ind i en fast rytme med at bage det lyse brød til os, som jeg er med vores rugbrød (det køber vi aldrig). Flutesne i går var lækre og jeg har allerede rørt og til med den nye surdej, som jeg satte over. Den har bare at blive god!
Rigtig godt nytår til dig og dine kære.
Knus
Anne-Mette